Kansainvälisyys ja kieliopinnot

Kiuruveden lukiossa voi ruotsin ja englannin lisäksi opiskella saksaa ja espanjaa. Muita kieliä, esimerkiksi japania, ranskaa ja venäjää, voi opiskella verkko-opintoina. Meillä on ollut vuodesta 2003 alkaen ystävyyskoulu Unkarissa.  Ystävyyskoulumme, Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola, Gimnázium és Pedagógiai Szakközépiskola, sijaitsee Koillis-Unkarissa, Miskolcissa.

Laajan fysiikan opiskelijat ovat vierailleet opettajansa johdolla Euroopan hiukkasfysiikan tutkimuskeskuksessa CERNissä Sveitsissä. Uusia kansainvälisyyshankkeita suunnitellaan ja toteutetaan mahdollisuuksien mukaan.

Kiuruveden lukiossa on vuosittain vaihto-opiskelijoita. Myös monet omat opiskelijamme ovat käyneet vaihdossa ulkomailla, viimeisimpänä Italiassa ja Tšekeissä.

A1-kielet englanti
B1-kielet ruotsi