Lumalinja

Kiuruveden lukion LUMA-linjalla voit opiskella runsaasti matematiikkaa ja luonnontieteitä eli fysiikkaa, kemiaa, biologiaa ja maantiedettä. Nämä oppiaineet ovat tärkeitä, jos haluat myöhemmin pyrkiä opiskelemaan lääkäriksi, insinööriksi tai vaikkapa biologiksi. LUMA-linjalaisen lukujärjestys suunnitellaan siten, että matemaattis-luonnontieteellisten aineiden opiskelu etenee jouhevasti.

Valtakunnallisten pakollisten ja syventävien kurssien lisäksi meillä on tarjolla myös koulun omia kursseja, kuten fysiikan ja biologian ja kemian työkurssit sekä matikkamaraton. Matikkamaratonilla kerrataan ylioppilaskirjoituksiin, ja se järjestetään talvilomaa edeltävänä perjantaina. Maratonin pituus on 42 195 sekuntia.